Pazartesi, Aralık 26, 2005

Yeni Oyuncak

Bu UZEM benim için hala bir çok keşfedilmesi gereken yepyeni bir dünya. Uzun zamandır kullandığımız fakat inceleme fırsatı bulamadığım Dreambox uydu alıcısına el attım bugün. Yaw ne süper bir alet öyle. Bir kere güzelliğinin başında gömülü Linux işletim sistemi olması var. Alete telnet ile bağlanıp, program kurabilir, çalıştırabilir, hatta reboot komutunu kullanabiliyorsun. Hasta oldum resmen. Yaw 2.6.9 çekirdek var yaa... :)) Ayrıca yayın sırasında kayıt şansı da var. İşte burada yine Linux'a "büyüksün" diyesim geldi. Çünkü, kaydettiği dosyaları .ts uzantısı ile kaydediyor. Mustafa'nın Windows makinasına indirdiğimizde tamamen anlamsız dosya türü olarak görürken, sevgili Debian'ımdaki mplayer dosyayı hemen çalıştırdı. Tabi sonuçta olay sadece codec meselesi ama yine de mplayer'ın mediaplayer karşısındaki rahatlığı bir kez daha onaylandı.
Aaaahhh ah biraz da insanlar anlayabilse aslında Linux'un daha olay ve stabil olduğunu. Biz Linux'culara genelde "uğaraşmayı, araştırmayı seven kişiler" gözüyle bakılıyor ya, külliyen yalan. Bi kere Linux'cular tembel adamlar. İşletim sistemine, uygulamalara, codeclere otlara köklere zaman harcamayı sevmiyoruz. Ayrıca çöken makinalar, kapatıp açmalar, virüsler, trojenler bilmemneler, yok yok ben tembelim abi çekemem bunları.. :)

Hiç yorum yok: