Çarşamba, Aralık 14, 2005

Pardus ve Penguence

Ulusal İşletim Sistemi fikri duyduğumdan beri saygı duyduğum bir proje. Her şeyden önemlisi ulusal olması bile sempati uyandırıyor. Çok da yaratıcı bir proje ismi var; Uludağ. Dağıtım ismi ise Pardus olarak düşünülmüş, ki Pardus, nesli tükenmiş veya tükenmek üzere olan (burası biraz meçhul) "Anadolu Parsının" latince ismi. Şimdilik pardusun sadece cd'den çalışan versiyonu var, fakat 2006 yılının başlarında kurulan Pardus'u bekliyoruz.
Peki 2006 yılında pardusun çıkması beni Debian'dan ayıracak mı? Hayır. Üzgünüm ki hayır. Ancak eminim hızlıca bir pardus cd'si edinip deneme amaçlı kuracağım. Fakat dediğim gibi sadece deneme amaçlı. En azından şimdilik böyle düşünüyorum.
Penguence dergisinin 3. sayısında gördüğüm Pardus resmi çok hoşuma gitti ve uludağ sitesinden indirip dergideki gibi düzenledim ve masaüstüme attım.
Ayrıca Penguence 3. sayısını geçen haftalarda çıkardı. Başarılı bir çalışma. İlk sayısından beri katkıda bulunsam diye düşünüp sonra da unuttuğum penguence için 4. sayıya bir kaç satır karalasam ne kadar güzel olacak.

Hiç yorum yok: