Salı, Aralık 06, 2005

Linux dünyasından güzel haberler...

Son günlerde gezegen'de çok güzel haberler okuyorum. Bunlardan birincisi Open Office için çok güzel tam 371 sayfalık bir Türkçe döküman hazırlanmış. Özellikle SDÜ'de basılan Temel Bilgi Teknolojileri Ders Notlarının nasıl hazırlandığını bildiğim için bu tür çalışmaların zorluğunu iyi biliyorum. Ersan Yıldırım'a çok teşekkür etmek lazım bu çalışma için. Open Office Türkçe Kullanım Kılavuzu.
Gelelim 2. güzel habere. Neden bu kadar heyecanlandığım bilmiyorum ama dün okurken çok hoşuma gitti.Belki de Çanakkale'ye olan özel ilgimden. Ç.O.M.Ü. 'de çalışan ve kendisini henüz tanımadığım Necdet Yücel yazmış. (Aslında kendisini tanımasam da ÇOMÜ'ye gittiğim bir seferde bana "örnek" olarak gösterilen bir arkadaştı. Doğrusu o yüzden biraz da itici gelmişti. O gün tanışabilsek eminim iyi anlaşırdık. Aslında ondan behseden kişi belki de biraz sinir bozucuydu. Derdim N.Yücel ile değil de diğer şahısla olsa gerek. :) )Ç.O.M.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ile Çanakkale İl Sağlık Müdürlüğü ortak çalışması ile İlçeler de dahil olmak üzere tüm sağlık ocakları Linux ve OpenOffice kullanacakmış. Bu mükemmel bir haber bence. Sonuç olarak sağlık ocaklarında kullanılacak uygulamalar , web ve office tabanlı uygulamalar. Bu sayede İl Sağlık Müdürlüğü 400.000 YTL lisans ücretinden kar etmiş olacak. Keşke tüm kurumlar bu mantıkla hareket edebilse. Devir ekonomi devri arkadaş... :) Özgür Çanakkale Projesi Hayırlı Olsun. Umarım başarılı olurlar. Özellikle de N.Yücel'e tebrikler... Çanakkale yine emperyalizmin karşısında... :) N.Yücel'in haberi burada.
Bu hafta Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş Kampüsünde Inet-Tr başlıyor. Bu yıl 10. su yapılacakmış . Ben ilk kez katılabileceğim. İnşallah izin alabilirsem cuma günü özellikle Linux seminerlerine katılıp LKD penguenleriyle tanışmak için Beşiktaş'ta olacağım.
Bir de UZEM'deki çalışma arkadaşlarımdan Mustafa'nın yüksek lisans tezi IPv6 üzerine. Fakat M.S. Windows henüz IPv6 desteklemiyormuş. (Hiç şaşırmadık:) ) Bu yüzden de uzun yıllardır IPv6'ya destek veren GNU/Linux dünyasına onu da ekledik sayılır. Debian GNU/Linux ile IPv6 denemeleri yapıyor. Hatta bir IPv6 gateway'i bile yaptı. Tabi henüz linux dünyasında çok yeni olduğu için sık sık ortak çalışmamız gerekiyor. Ben ondan IPv6, o benden Linux öğreniyor. Şu an ben de IPv6 ile çıkabiliyorum internete(IPv4 ile birlikte). Hatta IPv6 adresim: 2001:4bd0:2031::aaaa:50
Daha ne olsun ki... :) Özellikle şu Çanakkale projesine çok sevindim. Keşke elimizden gelse de biz de destek verebilsek.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Dostum, isim sunucusu(bind9), dhcp sunucusu(dibbler) ve web sunucusundan(apache2) sonra ipv6 networkumuz iyice genisledi.
MS konusunda gelince, hic desteklemiyorlar demek dogru olmaz ama Vista'ya kadar olan surumlerinde �ok gostermelik bir destek var. Vistayi biraz daha detayli incelemek laz�m. Debian, ilk u�ra�t���m linux i�letim sistemi olmas�na ra�men �ok be�endim. Boyle bir blogu ancak boyle kapatmak uygun olur san�r�m; "Free software is freedom, it is not about price" :o)))