Çarşamba, Haziran 01, 2005

ReiserFS ile dolu dolu

Kaç gündür yazamadım. Nedeni de bilgisayarımın çökmesi oldu. (Aaaaa Linux çöker mi?) Evet çöker, neden çökmesin. Önemli olan çöktükten sonra toparlanabilmesi. :)
Olayı baştan alayım. Perşembe günü aşı falan derken öğleden sonra odaya pek gelmedim. Aşırı yağmur ve şimşek var. Bir anlığına elektrik gitmiş ve gelmiş. BU arada benim /dev/hda1 ve boot uçmuş. (Bu arada Erten’in de harddisk’i de gitmiş) Bilgisayarı açmaya çalıştım ama başarısız oldum. :( Knoppix yardımıma yetişti. Knoppixle açıp hda1′i mount etmeye çalıştım ama hda1 reiserfs olduğu için mount etmedi ve hata verdi. Aman Allahım, ilk kez kullandığım reiserfs dosya sistemi tuhaf bir hata veriyor mount için. Ama /hda4′teki eski debian’ım sorunsuz. Orayı mount edip, grub için geçici olarak oradakini tanımladım ve eski debianımı kullanmaya başladım. Fakat hala mount edemiyorum. :( Dostumuz google aramaya devam ediyor sorunu çözmek için. Sonunda anladım ki reiserfs dosya sistemi bozulmuş. Ama düzelebilirmiş. Peki pek güzel. Bu sefer reiserfsck imdada yetişiyor. Biraz uğraşarak dosyaları ve dosya sistemimi kurtarıyorum. Kaybettiğim dosyalar /lost+found’da çıkıyor. :) Heyooo.. Bir de en sağlıklısı sistemi baştan kurmak, çünkü düzenlemekle uğraşmakla aynı vakit. Dün yeniden Debian Sarge …
Bu yüzden kaç gündür tek derdim buydu. Ama mutlu sonla bitti.

Hiç yorum yok: