Salı, Haziran 07, 2005

Debian Sarge Duyuruldu

Debian GNU/Linux 3 yıllık çalışmanın ardından, kod adı “Sarge” olan testing sürümünü stable olarak duyurdu. Haberi Debian Türkiye Kullanıcılar mail listesinden aldım. İlk duyuran da Selçuk Erdem’di.

Daha sonra listede uzun tartışmalar dönmüş bu konuyla ilgili… Mesela bir arkadaş “ne kadar çok heyecanladığından” bahsetmiş, başkası “o kadar da önemli değil” demiş. Cevap Recai Oktaş’tan gelmiş, - ki kendisi debian’ın dünyadaki geliştiricilerinden biridir - ; “Yarın bir gün torunların sorar,’ dede sarge çıktığında sen ne yapıyordun?’” :D İlk başta bana da garip geldi bu söylem. Fakat sonra verdiği linki inceledim;Bu link… Ardından karar verdim, bu yazıyı torunlarım için olmasa da şimdiden küçük penguen olarak yetiştirmeye başladığım kızım için yazıyorum:
“Sarge çıktığında biz Isparta’daydık. Hani şimdi Koray Amcanlar, :P Sadettin Amcanlar, İsmail Amcanlar var ya orada… :D Ben bir sabah üniversitedeki işime geldim. Maillerime bakarken gördüm haberi. Üniversite içindeki listelere mail yolladım ardından. Sonra da oturup bu satırları yazdım…” :D
Debian “Etch”, hoşgeldin…

Hiç yorum yok: