Çarşamba, Kasım 16, 2005

Open Office2.0'da Java ve Zemberek

Koray Hoca sayesinde ben çok şey öğreniyorum gerçekten. Hocam, bana ilk üniversite 4. sınıfta başladı birşeyler öğretmeye hala devam ediyor. Sağolsun. :)
Bugün openoffice 2.0'da java ile ilgili bir sorun yaşamış. Nasıl kurarız diye sordu. Ben başta yanlış anlayıp, firefox'a java nasıl eklenecek sandım önce oradan başladım sonra her ikisini de çözdüm. Hatta bu sayede uzun zamandır "kurup bir deneyeyim şu zembereği" diyordum, bahane ile kurmuş oldum. Şimdi nasıl yaptım ona geleyim;
Önce Firefox için Java eklentisi;
Aslında işe tabi ki javayı indirirek başlıyoruz. http://www.java.com dan java paketini indiriyoruz. Zaten Linux kullananlara doğrudan; bu sayfa açılacak. Buradan sanırım isteyenler rpm ile kolayca kurabilecek fakat benim gibi debian kullananlar da kolayca bin paketinden işini görecek. bin paketi indikten sonra, konsolda
$ sh jre-1_5_0_05-linux-i586.bin
komutu ile bu dosyayı açıyoruz. Zaten bu işlemi yapınca doğrudan bulunduğu klasöre jre1.5.0.05 diye bir klasör oluşturuyor. Sistemde herkesin kullanabilmesi için bu klasörü uygun bir konuma alabiliriz. Örneğin /usr/share gibi. Daha sonra Firefox için; home dizini altında .mozilla/plugins dizini içine libjavaplugin_oji.so dosyasının sembolik linkini ekliyoruz. Bunu da kolayca, şöyle yapabiliriz; önce .mozilla/plugins dizinine gider ($ cd /home/...(kullanıcı adı)... /.mozilla/plugins) orada:
$ ln -s /usr/share/jre1.5.0_05/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so
yazarsak pluginler içinde libjavaplugin_oji.so dosyasının sembolik linki oluşur. Eğer çalışan Firefox varsa kapatıp açıldığında artık java eklentileri çalışacaktır. Test için;
http://www.java.com/en/download/help/testvm.jsp

Geleyim OpenOffice 2.0'a. Aslında o daha da kolaymış. :)
Araçlar menüsünde seçenekler içinde JAVA diye bir başlık var. Altında Java seçenekleri var tabiki. "Önceden yüklenmiş Java çalıştırma ortamları (jre)" kısmına az önce yüklediğimiz java klasörünü Ekle... diyerek gösteriyoruz. Zaten bu işlemi yapınca doğrudan ismini görüyoruz "Sun Microsystems In.c." falan diye. Böylece artık OpenOffice 2.0'ımız javayı tanıyor. Zemberek eklemek için de; Araçlar-seçeneklerden Yazım Yardımı seçiyoruz. Zemberek Yazım denetleyicisi seçip bir de open office'i kapatır açarsak artık canavar gibi zemberek ile yazım denetimi yapabiliyoruz... Aslında OpenOffice 2.0 Türkçe zaten zemberek eklentisi ile geliyormuş da haberimiz yok. :)
Bu arada www.serdaraytekin.com özel teşekkürler...

Hiç yorum yok: