Pazartesi, Kasım 14, 2005

Ah IBM vah IBM :)

İ.T.Ü.'deki işime başladığım gün bana bir IBM Thinkcentre M42 verdiler. Tabi ki ilk günden formatlayıp Debian'ımı kurdum. Ayarladım falan derken, akşama makinamı da açık bıraktım. Geldiğimde, makina açık olmasına rağmen işlem yapmıyordu. Hayır yapıyordu, sadece o kadar yavaşlamıştı ki. Bir anlam veremedim. Kurulum sırasında net bağlantısında da bazı sorunlar vardı belki ondandır deyip bir daha kurayım sıcağı sıcağına dedim. Kaybım yoktu nasıl olsa. Ertesi günlerde de aynı sorunu çıkardı. Fakat sorun makina reboot edildiğinde geçiyordu. Demekki sorun o değilmiş dedim ve bu sefer donanıma sardırdım. (Debian'ıma toz kondurmuyorum ya :) ) RAM'i değiştirdim, olmadı, kasayı komple değiştirdim olmadı. Artık sorunun işletim sisteminden olduğuna karar verdim ve araştırmaya başladım. Google Amca bana bir çok sorun çıkarttı ki, meğer Debian'ın kullandığı çekirdekmiş sorun, veya ben öyle anladım. 2.6.8 çekirdek kullanıyordum, denemek için 2.6.12 kurdum fakat 2.6.12 çekirdek sadece 1-2 saat sonra aynı sorunu çıkardı. Araştırmaya devam ediyorum, bu sorunu çözeceğim eninde sonunda. Aslında çözümü yazacaktım direk ama zaman alabilcek gibi. Fırsat bulmuşken de ayrıntıyı yazayım da, sonra çözümü de belki bu başlığın altına atabilirim.

Hiç yorum yok: