Pazartesi, Şubat 27, 2006

Özgür günlerin ardından...

Özgür günler bu yıl, hem çok mutlu hem de çok buruk geçti, benim için. Cuma günü, "iki elim kanda olsa gideceğim" dediğim Ian Murdock'ın seminerine ellerim temiz olmasına rağmen gidemedim:( Cuma günü saat 2'ye toplantı koyan zihniyeti kınıyorum. Öyle veya böyle cuma günü özgür etkinlikte değildim. Cumartesi günü de, eşimin "TÜYAP'taki yemek fuarı" teklifini red ederek, Bilgi Üniversitesine gitmek üzere yola düştüm. Fakat orada olmam saat 12'yi bulmuştu. Programda ilgimi çeken konulardan birincisi Ruby'ydi. Pınar Yanardağ'ın sunumuyla (-ki Necdet Yücel Bey'in dediğine göre LKD'nin ilk bayan seminer vereniydi) Ruby hakkında temel bilgi sahibi olduk bu sayede. Bence başarılı bir sunumdu. Bu arada Ruby'de otomatik çöp toplayıcı diye bi olay olduğunu öğrendim. Kullanılmayan kodları temizliyormuş. Sonra kabaca araştırdım da Java'da da varmış.. Hoş bir özellikmiş. :)
Neyse hemen bir foto o anla ilgili (Bu arada fotoğraflar çok kötü çıkmış :( ):

Asıl amacım da Redhat Cluster seminerine katılmaktı. Ali Erdinç Köroğlu'nun bu güzel seminerine katılabildim Ruby'nin hemen ardından. Genel cluster mantığı ve cluster kurulurken dikkat edilmesi gerekenler hakkında epeyce bilgi sahibi olmak için güzel fırsattı. Bu semineri daha önce Pamukkale Üniversitesi Akademik Bilişim'de vermiş. 4 makina ve 12 ethernet kartıyla örnek bir cluster kurmuşlar. Tabi biz o kadar şanslı olamadık. Teorik olarak dinlemek zorunda kaldık. Fakat çook verimli oldu. Seminer, normal süreyi aştı tabi doğal olarak. Bu durum her ne kadar N. Yücel Bey'i telaşlandırsa da bence bu seminer için süre az bile gelmişti.


O gün programda olan OpenVPN seminerine de Inet-Tr'de katıldığım için Redhat Cluster'ın ardından dönüş yoluna geçtim. İçimde, mükemmel 2 seminere katılmış olmanın, penguenleri daha yakından görmenin mutluluğu ile... (Bu arada kimseyle tanışmadım. Fakat bloglardan, çalışmalarında tanıdığım hemen herkesi tanıyabildim. Tek başıma olunca ben biraz asosyal kalıyorum sanırım...)
(Bu arada blogum nasılsa gezegen'de okunacaksa: Bu etkinlikleri düzenleyen herkese ve özellikle LKD Seminer-CG'na çok teşekkürler...)

2 yorum:

pinguar dedi ki...

Sunumu beğenmenize sevindim. Yalnız, çöp toplayıcısıyla ilgili, "kullanılmayan kodları temizliyor" yerine, "çalışmakta olan uygulamada, artık kullanılmayan nesneleri bellekten silmeye yarıyor" şeklinde algılasak daha soğru olacak gibi ;)

Necdet Yücel dedi ki...

"Seminer, normal süreyi aştı tabi doğal olarak. Bu durum her ne kadar N. Yücel Bey'i telaşlandırsa da bence bu seminer için süre az bile gelmişti." demişsiniz ama sizin dinlediğiniz seminerden sonra yapılan iki semineri de düşünürseniz süreyi ayarlamamız gerektiğine hak verirsiniz. Yoksa ben sayın Köroğlu'nu pek severim, seminerleri hiç bitmesin isterim ;)