Cuma, Şubat 10, 2006

Tekrar Merhaba Linux Gezegeni

Uzun süre önce Gezegen Linux'a başvurmuş, "ben de gezegene iniş istiyorum" demiştim. Kabul edildim, fakat yazdıklarım gezegende görüntülenmedi. İsmimin üstünde de sürekli gezegen.linux.org.tr/none linki vardı. Sorunun ne olduğunu anlayamadım. Fakat geçenlerde planet ile uğraşırken şunu farkettim ki; dil kodlaması UTF-8 olanları alıyor, ISO-8859-9 olanları alamıyor. (Çok uğraştım düzeltemedim :( ) Ben de Linux dünyamın kodlamasını ISO-8859-9 yapmışım. Gezegende yaşanan sorun da buymuş. Fakat sayfayı UTF-8'e çevirince de doğal olarak Türkçe karakterlerde sorunlar yaşadım. Nasıl çözerimi düşünürken uzun süre öylece kaldı. Gezegen listesinde adım vardı, fakat yazdıklarımın hiç biri yoktu. Dün, Arda bir teklifte bulundu: "Yazıları ISO iken kopyala, Sayfayı UTF-8'e geçir ve tekrar kaydet". "Yer mi yemez mi?" diye düşündük, fakat "düşünmek değil, eylem zamanı deyip" denedim. Oldu... :) Fakat tüm girdileri tek tek düzeltmem gerekti. Yaklaşık 1 saatlik uğraşla hepsi düzeldi. Fakat gezegene bakınca, özellikle başlıklarını düzelttiğim yazılar gezegende yeniden görünmüş hatta gezegenin genel düzenini biraz bozmuştu. :( Umarım insanlar "bu ne ya, kim bu" diye isyan etmemiştir.
Madem artık yazılarım gezegende, bahane ile dünkü karışıklık için gezegendeki herkesten özür dilerim. Ayrıca, herkese -tekrar- selamlar...

Hiç yorum yok: